utsendelse-av-billetter

Vanlige spørsmål og svar:

Vi anbefaler deg å skrive inn ditt spørsmål og finne frem til svar via vår FQA.
Her finner du svar på det aller meste.

 

NYE BRUKERE

1. Finn et arrangement

Vi ønsker å gjøre det enkelt å finne det arrangementet du ø nsker. Prøv følgende søkealternativer:

Kategorisider

For å gjøre det enkelt å søke, har vi delt arrangementene inn i forskjellige kategorier.
På toppen av hver side vil du finne følgende kategorier: Musikk, Teater/Show, Sport, Familie og Festivaler. Dersom du ser etter et arrangement på et bestemt spillested, bruk søkefeltet øverst til venstre på siden.

Søk

For å finne et arrangement, oppgi hele eller deler av navnet på arrangementet i søkefeltet øverst på venstre side.

Eksempel:

"David Bowie" eller "Bowie" eller "Bow"
"Rockefeller Oslo" eller "Rockefeller"
Ikke skriv "David Bowie i Oslo", da dette søket ikke vil gi noen treff.

Du kan også bruke menyen på hovedsiden for å lete gjennom alle arrangementene.
Hvis det er mange treff, kan du begrense søket ved å fylle inn:

  • en bestemt by eller sted
  • en bestemt kategori
  • et bestemt tidsrom

 

2. Kjøp billetter

Billettservice gjør det enkelt å kjøpe billetter online. Fremgangsmåten er:

  1. Finn det arrangementet du ønsker ved å bruke vårt søkefelt. Klikk på "Finn billetter". Dette vil sende deg til et bestillingsskjema.
  2. Oppgi antall billetter i ønsket prisnivå, og klikk på "Finn billetter".
  3. Velg antall billetter i riktig priskategori.
  4. Klikk på "Fortsett".
  5. Du får nå beste ledige plass som tilsvarer ditt søk.
  6. Kontroller din bestilling
  7. Bestillingen din vises på skjermen. Du har nå fem minutter til å bekrefte bestillingen. Dersom den ikke bekreftes innen fem minutter, vil den automatisk bli slettet.

Opprett brukerkonto

For å opprette en brukerkonto, må du fylle ut de obligatoriske feltene i skjemaet. Når du er registrert bruker, klikk på "Logg inn".
Din e-postadresse og passord er nødvendig.

Oppgi betalingsinformasjon

Velg betalingsmåte. Dersom du velger å betale med kredittkort, ha kortet klart for å fylle ut nødvendig informasjon.
Du har fem minutter til å fylle ut kredittkortinformasjonen. Hvis du ikke oppgir dette innen fem minutter, vil bestillingen din automatisk bli slettet.

Bekreftelse

Transaksjonen er fullført når bekreftelsen vises på skjermen. Vi sender deg en deretter bekreftelse på e-post.

3. Brukerinformasjon

Endre din brukerinformasjon

For å endre din brukerinformasjon, logg inn og klikk på "Endre brukerinformasjon". Her kan du oppdatere din e-postadresse eller annen informasjon.

Meld deg av vårt nyhetsbrev

Registrerte brukere mottar våt nyhetsbrev. Hvis du ikke ønsker å motta nyhetsbrevet, klikk på linken helt nederst i nyhetsbrevet. Følg instruksjonene.

Slett brukerkonto

Hvis du ønsker å slette din brukerkonto fra systemet, kontakt oss via kontaktfanen på vår FQA

 

4. Har du glemt ditt passord?

Har du glemt passordet, logg inn med din e-postadresse og klikk på "Glemt passord". I løpet av noen minutter vil du motta en e-post med passordet.

KONTAKT OSS

1. Kundeservice

Billettservice ønsker å gi sine kunder god service, både online og offline.
Har du spørsmål, kan du finne svar via FQA-løsningen vår.
Dersom vi ikke kan besvare dine spørsmål her, kontakt oss via facebook, eller ring 815 33 133 (lokaltakst)

Adresse:
Billettservice AS
Postboks 645 Sentrum
0106 Oslo

KJØP BILLETTER

1. Online, på telefon eller på et utsalgssted

Du kan kjøpe billetter online på vår internettside. Når bestillingen er fullført, sender vi deg en bekreftelse på e-post.
Det er derfor viktig at du oppgir riktig e-postadresse. Hvis du har betalt billettene dine online, blir de sendt til den adressen som er oppgitt i bestillingsskjemaet.
Ved reservasjon, må billettene hentes på et utsalgssted innen hentefristen. For mer informasjon kan du gå til siden "Våre retningslinjer".

Billetter kan bestilles på telefonnummer 815 33 133. Billettene betales her ved å bruke kredittkort og blir sendt til oppgitt adresse. 
Billetter som er reservert på telefon, må hentes på et av våre utsalgssteder, normalt innen tre dager. Billettene betales ved henting.

Billetter kan også kjøpes direkte på Narvesen og 7-Eleven. Merk at noen konsertarrangører ikke tillater direktesalg over disk.

Forhold deg til informasjon og annonser fra arrangør. Hvis Narvesen og7-Eleven ikke er nevnt, vil det med andre ord si at de ikke har direktesalg til det aktuelle arrangementet.
Billetter må derfor kjøpes på internett, telefon eller gjennom spillestedets billettluke.

2. Kjøp av billetter fra andre personer

Billettservice AS har intet ansvar for at billetter du kjøper fra andre personer eller ikke autoriserte salgskanaler (enten svartebørs, privatpersoner eller tredjepartsbillettformildlere som f.eks Vvigagogo) er ekte.

Billettservice AS anbefaler at du kun kjøper billetter gjennom offisielle salgskanaler: www.billettservice.no, spillestedenes billettluker eller på telefon 815 33 133.

3. Rullestolplasser

Plasser for rullestolbrukere er stort sett tilgjengelig.
Ønsker du rullestolplasser, ring 815 33 133 eller ta direkte kontakt med arrangør eller spillested og spør om plasser for rullestol.
Relevante telefonnumre finnes i arrangementsinformasjonen.

4. Avlyste eller flyttede arrangementer

Hvis arrangementer blir avlyst eller flyttet, refunderer Billettservice kun etter arrangørens bestemmelser.
Servicegebyr refunderes ikke

5. Billetter som er blitt stjå let, mistet eller ødelagt

Kunder har ikke krav på å få refundert mistede eller stjålne billetter, og kan heller ikke kreve at nye billetter blir utstedt.

UTSENDELSE AV BILLETTER

1. Levering med TicketFast

Med TicketFast mottar du billettene på e-post. TicketFast tilbys kun på utvalgte arrangementer.
Hvis TicketFast er tilgjengelig til ditt arrangement, vil det komme opp som en av leveringsmåtene ved kjøp av billetter.
Ved å velge TicketFast mottar du billettene med en gang og kan skrive de ut når det passer deg.
Du kan videresende TicketFast-filen (PDF-format) til andre.
Ticketfastbillettene vil også ligge inne på ”Min brukerkonto”.

2. Utsendelse i vanlig brev

Billetter blir sendt til den adressen du oppgir ved bestilling.
Hvis noe er uklart om din brukerinformasjon, forbeholder vi oss retten til å kontakte deg via adressen, telefonnummeret eller e-posten som er oppgitt, før vi sender deg billettene.
Hvis vi ikke kommer i kontakt med deg, vil Billettservice slette din bestilling uten videre varsel. Billettene du bestilte vil så bli solgt til andre kunder.

Undersøk hvor lang tid postforsendelsen av dine billetter kan ta. Hvis billettene dine sendes innen Norge, bør du ha mottatt dem innen en uke.
Hvis du ikke har mottatt billettene dine innen 3 dager før arrangementet kontakt oss på 815 33 133.

3. Utsendelse i brev fra utlandet.

Hvis du bestiller billetter fra utlandet, sendes disse rekommandert.
Du bør ha mottatt forsendelsen i løpet av to uker.

SIKKERHET OG PERSONVERN

1. Personvern

Billettservice AS følger norske myndigheters retningslinjer for personvern. All personinformasjon du oppgir på vår internettside vil bli behandlet i tråd med de til enhver tid gjeldende regler.

For å kunne sende deg billetter, og hvis nødvendig komme i kontakt med deg, må du oppgi navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon du må oppgi første gang du kjøpe billetter gjennom oss. Uten denne informasjonen kan ikketransaksjonen gjennomføres. Din informasjon blir ikke oppgitt til andre, med unntak av de spillestedene du kjøper billetter til.

2. Sikkerhet

Vår internettside er beskyttet gjennom SSL-teknologi (Secure Socket Layer). Din person- og brukerkontoinformasjon er kryptert slik at ingen skal kunne misbruke den. Bankenes godkjente systemer brukes til våre betalingstransaksjoner.

3. Kjøpte billetter refunderes ikke

Ved avlyst arrangement refunderes billetten kun etter arrangørens bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangements dato. Serviceavgifter refunderes ikke.

4. Angrerett

Angrerettsloven kapittel 5 §19 tar for seg begrensninger i angrerettsloven.
Punkt b sier at: 'Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom'. Enkeltstående tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom er for eksempel teater-, kino-, konsert- og flybilletter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder. Se punkt 3 over.

5. Informasjonskapsler og bilder

Når du besø ker vå r internettside, sender vår server en "informasjonskapsel" til din PC. Informasjonskapsler er små filer som inneholder informasjon som sikrer at du blir gjenkjent når du besø ker vår side igjen.
Foruten å spare tid når du kommer tilbake, vil du bli gjenkjent som en registrert bruker.
Informasjonskapsler kan også fortelle oss hvilke sider våre kunder bruker mest. Denne informasjonen hjelper oss til å forbedre vårt nettsted. Informasjonskapsler inneholder aldri virus, og kan kun leses av vår server.

Hvordan aktivere informasjonskapsler i Microsoft Internet Explorer

  1. Klikk på "Verktøy" på din verktø ylinje

  2. Velg "Alternativer for Internett "fra menyen

  3. Klikk på "Sikkerhet"

  4. Klikk på "Internett" og deretter på "Egendefinert nivå "

  5. Forsikre deg om at Informasjonskapsler (cookies) er aktivert.

Hvordan aktivere informasjonskapsler i Netscape-nettlesere

  1. Klikk på "Edit" på din verktøylinje og velg "Preferences"

  2. Velg "Advanced"

  3. Klikk på "Accept All Cookies"

  4. Klikk "OK"

For å kunne bestille billetter på vår internettside, må din nettleser kunne laste ned bilder. Noe av vår informasjon er inkludert i bildene, så uten disse går du glipp av viktig informasjon.

Hvordan aktivere bilder i Microsoft Internet Explorer

Klikk på "Verktøy" på din verktøylinje

  1. Velg "Alternativer for Internett " fra menyen

  2. Klikk på "Avansert"

  3. Rull ned til "Multimedia" og kontroller at "Vis bilder" er aktiv

Hvordan aktivere bilder i Netscape-nettlesere

  1. Klikk på "Edit" på din verktøylinje og velg "Preferences"

  2. Velg "Advanced"

  3. Klikk på "Automatically Load Images"

  4. Klikk "OK"

SERVICE

Hvorfor bør jeg registrere meg?

Det er flere fordeler ved å være registret bruker:

  • Når du kjøper billetter går transaksjonen raskere.

  • Vi kan informere om forsalg til arrangementer du kan være interessert i.

  • Hvis arrangementet du har kjøpt billetter til blir avlyst, kan vi informere deg direkte.

  • Du vil motta e-post med vårt nyhetsbrev som forteller om nye og kommende arrangementer, samt spesialtilbud.

 

Billettservice AS eies av Ticketmaster, som er verdens ledende selskap innen billettsalg. Billettservice fokuserer på god kundeservice, og bruker et nettverk av utsalgssteder for bå de kjøp og reservasjon av billettter.